Πώς η λιανική αξιοποιεί την αυτοεξυπηρέτηση για αυξημένες πωλήσεις

Κάθε χρόνο, οι έμποροι λιανικής σχεδιάζουν στρατηγική για να βρουν μια ισορροπία μεταξύ ανταγωνιστικότητας και κερδοφορίας. Οι καταναλωτές, ενδυναμωμένοι από αυξημένες επιλογές, αναζητούν τα καλύτερα προϊόντα, εμπειρίες και τιμές. Οι έμποροι λιανικής στοχεύουν να παραδώσουν. Ωστόσο, με μέσο καθαρό περιθώριο κέρδους μόνο 2,65% , η αύξηση της επισκεψιμότητας των καταστημάτων, η εύρεση αποτελεσματικότητας και η μείωση του κόστους είναι απαραίτητα για τη λειτουργία στο μαύρο. Οι έμποροι λιανικής χρησιμοποιούν διαδραστικές ψηφιακές εμπειρίες ως λύση για να διατηρήσουν το μερίδιο αγοράς σε αυτόν τον δυναμικό χώρο.

Πώς οι διαδραστικές οθόνες αφής στο λιανικό εμπόριο οδηγούν σε αυξημένα έσοδα και κερδοφορία

Η μετάβαση στην ψηφιακή δέσμευση στη λιανική κέρδισε σταδιακά έδαφος τα τελευταία χρόνια, αλλά επιταχύνθηκε το 2020. Η πανδημία του COVID-19 ανάγκασε τους αγοραστές να βρουν διαφορετικούς τρόπους για να κάνουν αγορές. Το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτοξεύτηκε στα ύψη, αυξάνοντας κατά 43% στις ΗΠΑ το 2020, εγκαινιάζοντας μια νέα εποχή καταναλωτών που είναι πρώτοι στην ψηφιακή τεχνολογία. Όταν τα καταστήματα άνοιξαν ξανά, οι αγοραστές περίμεναν την ίδια πρόσβαση σε πληροφορίες και άμεση ικανοποίηση που παρέχει το ηλεκτρονικό εμπόριο, οδηγώντας τους λιανοπωλητές να προσαρμόσουν τις εμπειρίες των καταστημάτων για να ανταποκριθούν σε αυτές τις απαιτήσεις.
Ωστόσο, η αλλαγή στις συμπεριφορές των καταναλωτών συνέπεσε με διακοπές και ελλείψεις στην αλυσίδα εφοδιασμού που οδήγησαν σε αύξηση του κόστους. Αυτές οι αλλαγές δημιούργησαν επείγουσα ανάγκη να βρεθούν λύσεις που βοηθούν τις επιχειρήσεις να βελτιώσουν την αποτελεσματικότητά τους, να μειώσουν το λειτουργικό κόστος λιανικής και να προσφέρουν εξαιρετική εμπειρία πελάτη (CX).
Αυτές οι τεχνολογίες λιανικής επιτρέπουν στους εμπόρους να ανταποκρίνονται στις νέες προκλήσεις κατά μέτωπο για να ευχαριστήσουν τους πελάτες, να αυξήσουν τις πωλήσεις και να ελέγξουν το κόστος, με αποτέλεσμα ένα πιο υγιές αποτέλεσμα.

Σύγχρονα συστήματα POS

Η τεχνολογία Point of sale (POS) έχει εξελιχθεί σε συστήματα που κάνουν πολύ περισσότερα από τη διαχείριση συναλλαγών. Έχουν γίνει απαραίτητα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις για τη διαχείριση διαδραστικών εμπειριών στο λιανικό εμπόριο με ένα ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών και δυνατοτήτων προστιθέμενης αξίας, όπως:

Αυξημένη πίστη

Ο ανταγωνισμός για τους πελάτες είναι έντονος, αυξάνοντας το κόστος απόκτησης πελατών. Ως αποτέλεσμα, οι έμποροι λιανικής εντείνουν τις προσπάθειες για την οικοδόμηση αφοσίωσης με ανταμοιβές και λύσεις αφοσίωσης πελατών . Τα αποτελεσματικά προγράμματα αφοσίωσης στο λιανικό εμπόριο οδηγούν σε καλύτερους βασικούς δείκτες απόδοσης διατήρησης πελατών (KPIs), μεγαλύτερη αξία διάρκειας ζωής πελατών και ισχυρότερες σχέσεις. Με έμφαση στην αφοσίωση και όχι στην απόκτηση νέων πελατών, οι έμποροι λιανικής μπορούν να χρησιμοποιήσουν καλύτερα τους προϋπολογισμούς μάρκετινγκ και να δουν βελτιωμένη απόδοση επένδυσης (ROI).

Ακρίβεια απογραφής λιανικής

Τα σύγχρονα συστήματα POS εξοπλίζουν τους λιανοπωλητές με ισχυρά συστήματα διαχείρισης αποθέματος, συμπεριλαμβανομένων λεπτομερών πινάκων που επιτρέπουν στα καταστήματα να παρακολουθούν τα αποθέματα σε επίπεδο στυλ, μεγέθους και χρώματος. Οι καταναλωτές υιοθέτησαν τις αγορές σε όλα τα κανάλια κατά τη διάρκεια της πανδημίας και τώρα αναμένουν την ίδια πρόσβαση στα δεδομένα αποθέματος είτε πραγματοποιούν αγορές μέσω διαδικτύου είτε εντός καταστήματος. Τα συστήματα αποθέματος POS λιανικής παρέχουν ακριβή δεδομένα διαθεσιμότητας προϊόντων στους αγοραστές, ώστε να μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις αγοράς με βάση τη διαθεσιμότητα και να αποφεύγουν την απογοήτευση από τα αποθέματα. Επιπλέον, τα ακριβή δεδομένα αποθέματος βοηθούν τους λιανοπωλητές να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σχετικά με την αποθήκευση, την εμπορευματοποίηση και τις αγορές, γεγονός που βοηθά στον έλεγχο του κόστους αποθέματος.

Self-service στο λιανικό εμπόριο

Οι πολυάσχολοι καταναλωτές δεν θέλουν να σταθούν στην ουρά – και το 25% δεν θα μπει σε ένα κατάστημα ή θα φύγει χωρίς να αγοράσει εάν η ουρά είναι πολύ μεγάλη. Μια έρευνα της Bluedot του 2022 διαπίστωσε ότι το 61% προτιμά την αυτοεξυπηρέτηση αντί να περιμένει βοήθεια από τους υπαλλήλους του καταστήματος. Ωστόσο, εκτός από την καταγραφή των πωλήσεων παρέχοντας τον τύπο των εμπειριών ολοκλήρωσης αγοράς που επιθυμούν οι αγοραστές, υπάρχουν περισσότερα πλεονεκτήματα από το αυτόματο checkout για τους λιανοπωλητές, όπως:

Χαμηλότερο κόστος εργασίας

Η αυτοεξυπηρέτηση επιτρέπει στους λιανοπωλητές να διαθέτουν λιγότερους υπαλλήλους στο ταμείο. Οι περισσότεροι έμποροι λιανικής έχουν διαπιστώσει ότι το καλύτερο μοντέλο είναι η παρακολούθηση από τον εαυτό τους, που επιτρέπει στους αγοραστές να ζητούν βοήθεια όταν χρειάζεται και παρακολουθούν προσεκτικά τις δραστηριότητες για την αποφυγή συρρίκνωσης. Ωστόσο, ένας εργαζόμενος μπορεί να παρακολουθεί 4-6 αυτοελέγχους, μειώνοντας σημαντικά το κόστος εργασίας.

Αποτελεσματικότητα σε περίπτωση έλλειψης εργατικού δυναμικού

Επιτρέποντας στους πελάτες να σαρώνουν αντικείμενα, να πληρώνουν και να αγοράζουν τσάντες μόνοι τους, βοηθά επίσης τους λιανοπωλητές να αντιμετωπίσουν τη συνεχιζόμενη παγκόσμια έλλειψη εργατικού δυναμικού, η οποία υπολογίζεται σε 85 εκατομμύρια εργαζομένους συνολικά έως το 2030. Η προσαρμογή των λειτουργιών ως απάντηση στις αλλαγές του εργατικού δυναμικού θα διασφαλίσει ότι οι λιανοπωλητές μπορούν να συνεχίσουν να προσφέρουν εξαιρετικούς πελάτες εμπειρίες και αποτύπωση πωλήσεων αντί να παλεύει με τις παραδοσιακές διαδικασίες και τις ελλείψεις προσωπικού.

Συλλογή δεδομένων

Είναι συχνά δύσκολο να συλλέγουμε δεδομένα πελατών από συναλλαγές από άτομο σε άτομο. Η αφοσίωση της οθόνης αφής στο λιανικό εμπόριο μέσω αυτοεξυπηρέτησης επιτρέπει στους λιανοπωλητές να λαμβάνουν περισσότερα δεδομένα, να συλλέγουν σχόλια πελατών και να αποκτούν βαθύτερες γνώσεις σχετικά με τις συμπεριφορές των πελατών. Οι έμποροι λιανικής προσφέρουν οφέλη για αυτά τα δεδομένα. Λάβετε την απόδειξή σας μέσω email όπου θα είναι εύκολο να βρείτε για επιστροφές ή ανταλλαγές, ενώ υπάρχει κίνδυνος να χάσετε την απόδειξη. Με αυτήν την ανταλλαγή, και τα δύο μέρη κερδίζουν – ο πωλητής λιανικής λαμβάνει το email σας που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για μάρκετινγκ και ο πελάτης μπορεί να κρατήσει την απόδειξή του όπου θα είναι εύκολο να το βρει.

BOPIS

Αγορά μέσω Διαδικτύου, η παραλαβή από το κατάστημα (BOPIS) δίνει στους καταναλωτές την ευκολία να βρίσκουν τα αντικείμενα που θέλουν, να κάνουν παραγγελίες και, στη συνέχεια, να τα παραλαμβάνουν από το κατάστημα ή στο πεζοδρόμιο. Εξαλείφει τα ταξίδια από κατάστημα σε κατάστημα για να βρουν αυτό που θέλουν και εξοικονομεί χρόνο και κόστος παράδοσης. Το BOPIS αντιπροσώπευε το 10% του συνόλου του ηλεκτρονικού εμπορίου το 2020, με συνολικά πωλήσεις 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων .
Η διατήρηση ευχαριστημένων πελατών είναι πάντα ένα πλεονέκτημα για την αύξηση των εσόδων, αλλά η BOPIS ωφελεί τους λιανοπωλητές με επιπλέον τρόπους.

Μειωμένο κόστος εκπλήρωσης

Το BOPIS εξαλείφει το δαπανηρό κόστος αποστολής και παράδοσης τελευταίου μιλίου για τους λιανοπωλητές. Επιπλέον, όταν ένας έμπορος λιανικής χρησιμοποιεί ένα περίπτερο check-in για πελάτες ή έξυπνα ντουλάπια λιανικής πώλησης όταν φτάνουν στο κατάστημα, μπορεί να ελαχιστοποιήσει την εργασία που απαιτείται για να πάρει τις παραγγελίες στα χέρια των πελατών του με ασφάλεια και ακρίβεια.

Αυξημένη κίνηση πεζών σε φυσικές τοποθεσίες

Η BOPIS φέρνει τους καταναλωτές σε φυσικά καταστήματα για να παραλάβουν τις αγορές τους. Αυξάνει όμως και τα έσοδα από τα καταστήματα. Μια μελέτη PYMNTS του 2022 διαπίστωσε ότι το 47% των καταναλωτών κάνει επιπλέον αγορές όταν φτάνουν στο κατάστημα για να παραλάβουν τα εμπορεύματά τους.

Αυξημένες πωλήσεις τοπικών αγορών

Πάνω από το 24% των αγοραστών θα επιλέξουν να ψωνίσουν τοπικά μέσω του Amazon, εάν οι επιλογές BOPIS είναι αποτελεσματικές στα τοπικά τους καταστήματα λιανικής. Πάνω από το 40% των εμπόρων λιανικής είδε μια μέση παραγγελία BOPIS να αυξάνεται κατά ένα έως δύο είδη, ενώ το 24% είδε μια μέση παραγγελία BOPIS να αυξάνεται κατά πέντε ή περισσότερα είδη .

Ατελείωτος διάδρομος στη λιανική

Οι καταναλωτές όλων των καναλιών έχουν συνηθίσει να έχουν πρόσβαση σε ολόκληρη την επιλογή προϊόντων μιας επιχείρησης. Έτσι, μπορεί να αισθάνονται περιορισμένοι όταν ψωνίζουν στο κατάστημα. Οι λύσεις ατελείωτων διαδρόμων παρέχουν στους αγοραστές πληροφορίες για όλα τα προϊόντα που έχει προς πώληση ένας έμπορος λιανικής σε όλα τα κανάλια – και βοηθούν τους λιανοπωλητές να καταγράψουν τις πωλήσεις που διαφορετικά θα έχαναν λόγω των αποθεμάτων στο κατάστημα. Οι λύσεις ατελείωτων διαδρόμων προσφέρουν το 10% όλων των πωλήσεων . Οι λύσεις ατελείωτων διαδρόμων παρέχουν επίσης στους λιανοπωλητές πολλά άλλα πλεονεκτήματα.

Αυξημένη ανταγωνιστικότητα

Οι αγοραστές παντός καναλιού που δεν βρίσκουν τα προϊόντα που θέλουν σε ένα κατάστημα έχουν μάθει ότι μπορούν να βγάλουν τα smartphone τους και να βρουν προϊόντα από άλλους λιανοπωλητές. Το 17% αναφέρει ότι αγοράζει από έναν ανταγωνιστή ακριβώς εκεί στο κατάστημα, το 37% αναφέρει ότι έκανε την παραγγελία σε έναν ανταγωνιστή όταν επιστρέψει στο σπίτι και το 35% αναφέρει ότι επισκέφτηκε το κατάστημα ενός ανταγωνιστή. Οι λύσεις ατελείωτων διαδρόμων στο κατάστημα επιτρέπουν στους λιανοπωλητές να ανταγωνιστούν και να σώσουν αυτές τις πωλήσεις.

Λιγότερες online επιστροφές

Η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής (NRF) αναφέρει ότι οι διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ το 2021 ανήλθαν συνολικά σε 1.050 τρισεκατομμύρια δολάρια, αλλά οι καταναλωτές επέστρεψαν περίπου 218 δισεκατομμύρια δολάρια από αυτές τις αγορές. Με μια λύση ατελείωτου διαδρόμου, ένας έμπορος λιανικής μπορεί να δημιουργήσει εκθεσιακούς χώρους που επιτρέπουν στους καταναλωτές να δουν και να δοκιμάσουν προϊόντα, συμβάλλοντας στη μείωση του αριθμού των επιστροφών. Η Jessica Kats, ειδικός στο ηλεκτρονικό εμπόριο και λιανική στη Soxy, λέει ότι υπήρξε σημαντική μείωση στις επιστροφές και τις ανταλλαγές από τότε που το κατάστημα εισήγαγε την επιλογή Endless Aisle. Επιπλέον, αναφέρει ότι περίπου το 27% των αγοραστών σε καταστήματα χρησιμοποιούν αυτήν την επιλογή και το 41% ​​τη χρησιμοποιούν κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Μειωμένο κόστος αποθεμάτων

Οι λύσεις ατελείωτων διαδρόμων επιτρέπουν σε έναν λιανοπωλητή να πουλάει μια μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων χωρίς να διατηρεί απόθεμα για κάθε προϊόν σε κάθε τοποθεσία. Ως αποτέλεσμα, οι έμποροι λιανικής έχουν καλύτερο έλεγχο του κόστους αποθεμάτων και μπορούν να ελαχιστοποιήσουν το κόστος αποθήκευσης και αποθήκευσης σε ολόκληρη την εταιρεία.

Σήμανση οθόνης αφής

Ενώ η σήμανση με οθόνη αφής είναι ένας τρόπος επικοινωνίας πληροφοριών στους πελάτες σχετικά με προσφορές, νέα προϊόντα και ειδικές εκδηλώσεις, οι έμποροι λιανικής διερευνούν δημιουργικούς τρόπους για να χρησιμοποιήσουν διαδραστική σήμανση για να προσελκύσουν πελάτες και να αυξήσουν τις πωλήσεις, όπως:

Εμπειρίες επαυξημένης πραγματικότητας

Οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν αποτελεσματική δέσμευση σήμανσης οθόνης αφής στο λιανικό εμπόριο χρησιμοποιώντας διαδραστική σήμανση σε συνδυασμό με άλλες τεχνολογίες. Για παράδειγμα, ένα κατάστημα μπορεί να αναπτύξει έξυπνα συστήματα εξοπλισμού. Οι ετικέτες RFID στα ρούχα μπορούν να ενεργοποιήσουν οθόνες που επιτρέπουν στους αγοραστές να εξετάσουν το μέγεθος, το στυλ ή τις επιλογές χρώματος. Η επαυξημένη πραγματικότητα στη λιανική μπορεί επίσης να αυτοματοποιήσει τις υπερπωλήσεις και τις διασταυρούμενες πωλήσεις, δείχνοντας στους πελάτες σε μια διαδραστική οθόνη αφής ποια αξεσουάρ θα συμπληρώσουν την αγορά τους. Οι διαδραστικές οθόνες αφής μπορούν επίσης να βελτιώσουν τις εμπειρίες στο χώρο του λιανικού εμπορίου, παρέχοντας πληροφορίες και προσφέροντας κουπόνια ή εκπτώσεις στο σημείο της απόφασης για κίνητρα αγορών.

Διαφήμιση

Η σήμανση με οθόνη αφής δημιουργεί διαφημιστικές ενδείξεις λιανικής πώλησης και προωθήσεων εντός καταστημάτων. Ωστόσο, αυτές οι λύσεις μπορούν επίσης να προβάλλουν διαφημίσεις από άλλες εταιρείες. Η ψηφιακή διαφήμιση εκτός σπιτιού (DOOH) μπορεί να δημιουργήσει μια νέα ροή εσόδων για τους λιανοπωλητές. Μπορούν να διαπραγματευτούν προσοδοφόρα ποσοστά διαφημίσεων για να προβάλουν δυναμικό περιεχόμενο με διαφημίσεις των προμηθευτών ή των συνεργατών τους, ενισχύοντας το τελικό αποτέλεσμα. Επιπλέον, οι δαπάνες DOOH προβλέπεται να αυξηθούν κατά 19,2% το 2023, δίνοντας στους λιανοπωλητές περισσότερες ευκαιρίες να επωφεληθούν από αυτήν την τάση – εάν διαθέτουν την κατάλληλη τεχνολογία για την προβολή των διαφημίσεων.

Βιώσιμες λειτουργίες

Η σήμανση οθόνης αφής παρέχει στους λιανοπωλητές έναν βιώσιμο τρόπο επικοινωνίας με τους πελάτες. Εξαλείφει τη χρήση χαρτιού και τα απόβλητα και τα ανακυκλώσιμα υλικά που παράγει ο λιανοπωλητής. Επιπλέον, οι ενεργειακά αποδοτικές οθόνες απαιτούν ελάχιστη ισχύ για να λειτουργήσουν, βοηθώντας τους λιανοπωλητές να επιτύχουν τους στόχους. Οι λιανοπωλητές θα επωφεληθούν αναμφίβολα από την εξοικονόμηση κόστους από τη μείωση του χαρτιού και την ενεργειακά αποδοτική σήμανση με οθόνη αφής. Ωστόσο, μπορεί επίσης να είναι μέρος μιας στρατηγικής ανάπτυξης. Η Accenture εντόπισε μια τάση πριν από μερικά χρόνια, δείχνοντας ότι οι καταναλωτές είναι πιο πιθανό να συναλλάσσονται με επωνυμίες φιλικές προς το περιβάλλον . Επιπλέον, η Εθνική Ομοσπονδία Λιανικής Διαπίστωσε το 2020 ότι οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν 35% περισσότερα σε καταστήματα που δίνουν προτεραιότητα στη βιωσιμότητα.

Αυξήστε τη χρήση του προγράμματος αφοσίωσης

Οι έμποροι λιανικής που προωθούν το πρόγραμμα πίστης τους στη σήμανση των καταστημάτων βλέπουν σημαντική αύξηση των μελών λόγω της ευκολίας εγγραφής και προσβασιμότητας στο κατάστημα. Ο Frederick Reichheld της Bain & Company δηλώνει, «η αύξηση των ποσοστών διατήρησης πελατών κατά 5% αυξάνει τα κέρδη κατά 25% έως 95%» – κάτι που δεν μπορούν να αγνοήσουν οι λιανοπωλητές.

Εφαρμογή διαδραστικών οθονών αφής στο λιανικό εμπόριο

Οι νέες καταναλωτικές συμπεριφορές, οι τάσεις του κλάδου και οι οικονομικές πιέσεις δημιουργούν προκλήσεις που πρέπει να ξεπεράσουν οι λιανοπωλητές για να παραμείνουν βιώσιμοι. Η διαδραστική δέσμευση στο λιανικό εμπόριο μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να εξυπηρετήσουν τους πολυκαναλικούς καταναλωτές, να ανταποκριθούν στις προσδοκίες τους και να αυξήσουν τις πωλήσεις. Οι τεχνολογίες που υποστηρίζουν την αφοσίωση της οθόνης αφής λιανικής αυτοματοποιούν επίσης τις διαδικασίες, επιτρέποντας στις εταιρείες να αντιμετωπίσουν τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού και το αυξανόμενο κόστος εργασίας. Οι έμποροι λιανικής που έχουν δημιουργήσει επιτυχημένες επιχειρήσεις με βάση την ικανότητά τους να παρέχουν πρόσωπο με πρόσωπο, εξατομικευμένες υπηρεσίες μπορεί να χρειαστεί να ενισχύσουν αυτή τη στρατηγική με τεχνολογίες που υποστηρίζουν μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και συνδεδεμένες πολυκαναλικές διαδικασίες.

Για να μάθετε τι είναι δυνατό να μεταμορφώσετε την επιχείρησή σας, επικοινωνήστε μαζί μας.

 

(Αρχικό άρθρο στα Αγγλικά εδώ)